Afacerea Herbalife a inceput cu un singur om si o idee noua – sa ofere oamenilor ceva ce isi doreau,
dar intr-un mod care nu fusese facut pana atunci. Acest om a fost Mark Hughes, fondatorul, liderul si
primul distribuitor Herbalife. Planul sau a fost sa creeze produse pentru managementul greutatii cu
un gust excelent, sustinute de stiinta si sa le vanda direct clientilor, dar cu un bonus suplimentar de a
lucra cu ei pentru a utiliza produsele ca parte a unui stil de viata sanatos si activ.
Romeo Cazanescu, Country Director Herbalife Nutrition Romania, Moldova, Ungaria si Bulgaria
considera ca este necesar ca organizatiile sa incurajeze colaborarea si inovatia pentru a se dezvolta.
“Conceptul lui Mark Hughes, din urma cu peste 40 de ani, este acum realitatea a milioane de
distribuitori Herbalife din peste 90 de piete la nivel global – oameni a caror pasiune pentru un stil de
viata sanatos si activ a devenit un job in sine. Aceste persoane dedicate nu numai ca si-au construit
echipe de vanzari si afaceri pentru ei insisi, dar in fiecare zi isi indruma clientii si organizatiile pentru
a-si trai viata la cel mai inalt nivel.
Clientii lor devin parte dintr-o comunitate, primesc sustinerea si
motivatia de care au nevoie pentru a-si atinge obiectivele de sanatate, fie ca este vorba de consiliere
individuala sau de inscrierea in cluburi de fitness si wellness”, a declarat Romeo Cazanescu.
De-a lungul anilor, afacerea s-a extins si a devenit un brand global, atingand vanzari nete de 5,2
miliarde de dolari in anul fiscal 2022. „Am abordat noi categorii de produse, dincolo de
managementul greutatii, pentru a include ingrijirea pielii, nutritia personalizata si nutritia sportiva –
aceasta din urma fiind folosita de sportivi de elita din intreaga lume. Suntem, de asemenea, mandri
ca utilizam cele mai bune tehnologii inovatoare si cercetare stiintifica pentru a crea peste 2.000 de
produse in cele sase unitati de productie, sustinute de cele opt laboratoare de control al calitatii, care
au cel mai inalt nivel de acreditare (ISO 17025), reflectand respectarea stricta a standardelor de varf
din industrie”, a mai spus Country Director Herbalife Nutrition Romania, Moldova, Ungaria si
Bulgaria.
Impreuna construim mai bine
Dupa cum arata recenta serie video “Inside Herbalife”, feedback-ul de la distribuitori este esential
pentru inovatie. “Ne uitam la date si informatii de marketing valoroase, dar feedbackul
distribuitorilor si clientilor Herbalife ne-a ghidat intotdeauna planificarea. Distribuitorii nostri sunt cei
care ne pot spune unde se afla “golurile” de pe piata si, cel mai important, cum ii putem ajuta sa le
fie alaturi mai bine clientilor”, a subliniat Romeo Cazanescu.
Mentinerea in viata a spiritului antreprenorial si inovator
Pentru companiile care exista de zeci de ani, cum ar fi Herbalife, inovatia trebuie sa fie continuu
integrata in ADN-ul lor.
Pentru a mentine inovatia vie, Herbalife are un program global dedicat numit “The Greenhouse” – un
forum online unde angajatii pot propune noi idei, dar se pot primi si comentarii din partea altor
persoane pentru a contribui la dezvoltarea si testarea acestor idei. Romeo Cazanescu spune ca:
„Aceste idei pot duce la rezultate importante care aduc plus valoare companiei. La centrul nostru de
distributie din Venray, Olanda, intreaga forta de munca este incurajata sa petreaca cel putin 20% din
timp gandindu-se la ceva iesit din comun in cadrul “taberelor noastre de inovare”, unde vin cu idei
2
creative care ar putea contribui la imbunatatirea activitatii noastre. Credem ca o idee buna poate
veni de la oricine si de oriunde”.
Herbalife s-a angajat sa dezvolte procesele si serviciile pentru a imbunatati acreditarile de
sustenabilitate si pentru a asigura ca acestea sunt mai bune cu planeta. „O idee deosebit de buna,
venita de la echipa Venray, ii face sa lucreze in prezent in parteneriat cu un producator de hrana
pentru animale care preia shake-urile inlocuitoare de masa Formula 1 nevandute, care altfel ar fi fost
eliminate, si le foloseste in produsele sale, ajutandu-ne sa cream o abordare mai circulara a
deseurilor”, a mentionat Romeo Cazanescu.
Inovatie peste tot si pe orice platforma
Herbalife este un brand care imbratiseaza tendintele si tehnologiile emergente pentru a se asigura
ca ofera tot ce este mai bun clientilor sai. Fie ca este vorba de crearea de produse care utilizeaza noi
surse de proteine si ingrediente inovatoare sau de dezvoltarea unei noi platforme digitale end-to-
end care va face ca servirea clientilor si gestionarea afacerii sa fie mult mai usoara pentru
distribuitorii Herbalife, se cauta in mod constant cele mai inovatoare idei.
Aceasta transformare digitala le ofera distribuitorilor Herbalife instrumentele care faciliteaza
demararea, gestionarea si dezvoltarea unei afaceri moderne, astfel incat acestia sa se poata
concentra pe lucrul cu si mai multi oameni care au nevoie de sprijin pentru a-si atinge obiectivele.
Romeo Cazanescu crede cu tarie ca organizatiile trebuie sa incurajeze colaborarea si generarea de
idei intre departamente, sa investeasca in sisteme care sa faciliteze activitatea si sa sarbatoreasca
succesele mari si mici in materie de inovatie: “Prin dezvoltarea unei culturi care valorizeaza inovatia,
va puteti ajuta afacerea sa fie inaintea celorlalti si sa obtina un succes pe termen lung. Dedicata
inovatiei, Herbalife continua sa ofere produse si solutii semnificative care contribuie la succesul
companiei, lasand in acelasi timp un impact pozitiv asupra lumii”.
Lasă un comentariu