48% dintre respondentii romani care au participat la sondajul realizat de OnePoll, cel de-al cincilea sondaj anual al Herbalife Nutrition intitulat „Decizii la final de an” au declarat ca intentioneaza sa isi amane obiceiurile sanatoase, recunoscand ca inceputul lunii decembrie este momentul marcant. Sondajul din acest an a inclus si o componenta globala: pe langa cei 2.000 de respondenti americani, au fost chestionati si 2.750 de respondenti internationali din cinci tari diferite, inclusiv din Romania, majoritatea respondentilor romani (47%) avand varsta cuprinsa intre 26 si 41 de ani.

Respondentii au declarat ca s-au ingrasat spre sfarsitul anului 2021, o perioada de sarbatori in care oamenii fac schimb de cadouri, merg in vizite la rude si mananca mai mult ca de obicei. In timp ce 42% dintre romani spun ca intre timp au pierdut kilogramele luate in plus, 28% dintre americani, dar si 21% dintre respondentii din Romania declara ca inca mai au greutatea pe care au castigat-o la sfarsitul anului trecut.
In acest context, 48% dintre respondentii romani folosesc sfarsitul anului ca pe un pretext pentru a amana o alimentatie sanatoasa. De altfel, acelasi procent de 48% se asteapta sa se ingrase cu aproximativ doua kilograme si jumatate pana la inceputul anului 2023.
Sondajul a mai aratat ca 47% dintre respondenti au recunoscut ca au intrerupt o dieta la sfarsitul anului, iar 34% dintre acestia au facut-o tocmai din cauza tentatiei alimentelor de sarbatori. Astfel, nu este nicio surpriza ca 40% dintre cei intervievati s-au trezit asteptand pana in noul an pentru a incerca sa slabeasca.
Unii respondenti au mers chiar pana la extrem: 42% au mancat mai mult de trei mese pe zi, 37% au mancat mai mult de un desert la o masa, iar 32% au consumat o gustare foarte mare la miezul noptii.
Altii au recunoscut ca au mancat aceeasi masa de mai multe ori (de exemplu, doua cine) – 31% si ca au mancat atat de mult incat au fost nevoiti sa descheie un nasture sau sa largeasca cureaua (20%) sau au purtat in mod deliberat haine elastice pentru a face loc pentru mancarea in exces (11%).
In ciuda cantitatii de mancare pe care respondentii intentioneaza sa o consume spre final de an, majoritatea recunosc ca vor arunca aproximativ un kilogram de alimente neconsumate pe saptamana in acest sezon.
„Multe persoane mananca prea mult in timpul meselor de sarbatori alaturi de familie si prieteni. Cateva gustari bogate in proteine consumate inainte de aceste reuniuni si petreceri pot reduce senzatia de foame si riscul de a manca in exces”, a declarat Dr. Kent Bradley, Chief Health and Nutrition Officer, Herbalife Nutrition. „Deoarece placerea de a manca vine adesea din prima imbucatura, cel mai bine este sa ne bucuram de gust cu o mica imbucatura si sa evitam disconfortul cauzat de mancarea consumata in exces de sarbatori. De asemenea, atunci cand gatiti, preparati portii mai mici, pentru a reduce risipa alimentara”.
Top 5 rezolutii pentru 2023
Desi multi respondenti intentioneaza sa incheie anul 2022 in mod nesanatos, ei isi propun totusi sa inceapa anul 2023 de la zero. 57% dintre respondentii romani vor sa adopte o atitudine de tipul „An nou, standarde noi” in 2023. Iar pentru jumatate (45%), aceasta noua atitudine presupune adoptarea unei rezolutii de Anul Nou.
Cea mai frecventa rezolutie a fost economisirea mai multor bani (57%), urmata de dorinta de a face mai multa miscare (44%) si de a avea mai multa grija de sine (43%). Printre primele cinci rezolutii s-au aflat si dorinta de a manca mai sanatos (42%) si imbunatatirea echilibrului dintre viata profesionala si cea personala (41%).
„Noul An este un moment excelent pentru a reveni pe drumul cel bun cu un angajament reinnoit fata de sanatate pentru tot anul. Desi in general luam in greutate la final de an, cele mai reusite rezolutii de sanatate de Anul Nou imbina dietele nutritive si echilibrate cu activitatea fizica, alaturi de obiective specifice si realizabile”, a adaugat Bradley.
Sondajul „Writing off the End of the Year” a fost realizat in intervalul 11- 25 octombrie 2022 pe un esantion total de 4.750 de respondenti din 6 tari inclusiv 2.000 de americani. Acesta a fost realizat de compania de cercetare de piata OnePoll, a carei echipa este formata din membri ai Market Research Society si membri ai Asociatiei Americane pentru Cercetarea Opiniei Publice (AAPOR) si Societatii Europene de Cercetare a Opiniei si a Pietei (ESOMAR).
Despre Herbalife Nutrition
Herbalife Nutrition este o companie globala care a schimbat viata oamenilor oferind produse nutritionale exceptionale si o oportunitate de afaceri dovedita pentru distribuitorii sai independenti inca din 1980. Compania ofera produse de inalta calitate care au la baza studii stiintifice, vandute in peste 90 de tari de catre distribuitori independenti. Acestia ofera consiliere individuala si o abordare orientata spre comunitate, iar acest lucru ii inspira pe clienti sa adopte un stil de viata mai sanatos, mai activ. Prin initiativa globala, de eradicare a foametei, Herbalife Nutrition se angajeaza, de asemenea, sa ofere nutritie si educatie comunitatilor din intreaga lume.
Pentru mai multe informatii, vizitati IAmHerbalife.com.
Lasă un comentariu